Termeni si conditii de utilizare a website-ului www.testravel.ro :
In momentul in care ati accesat sau utilizat website-ul www.testravel.ro,
sunteti de acord cu termenii si conditiile de mai jos. Acesta este site-ul
oficial si administrat de S.C. Pagini Europene S.R.L- Agentia de turism Tes
Travel, cu sediul in Brasov, Str Republicii nr 50.
Modificarea termenilor şi condiţiilor
Tes Travel îşi rezervă dreptul de a
modifica oricând şi în orice mod prevederile din termenii şi condiţiile inscrise,
fără nici o notificare prealabilă şi fără a fi obligată să îndeplinească vreo
formalitate faţă de utilizatori.Orice modificare este acceptată necondiţionat şi
în totalitate de către utilizatorii site-ului prin simpla utilizare a acestuia,
iar neacceptarea oricărei modificări atrage obligaţia respectivului utilizator
de a înceta imediat accesarea site-ului şi/ sau utilizarea în orice mod a
serviciilor Tes Travel.
Drepturile utilizatorului :
Utilizatorul www.testravel.ro are dreptul sa vizualizeze site-ul pe
monitorul calculatorului, sa tipareasca parti ale continutului site-ului pe
suport de hartie si sa salveze pagini in format electronic,
obtinerii de informatii privind ofertele turistice ale Tes Travel, descrierea
destinatiilor, abonare la newsletter, cereri de rezervari, suport on-line etc numai in scopuri personale, nu comerciale .
Obligatiile utilizatorului www.testravel.ro:
Sunteti de
acord sa respectati urmatoarele obligatii incluzand (fara a se limita):
-
responsabilitatea financiara pentru toate tranzactiile efectuate in contul sau
in numele dvs .
- aveti
varsta peste 18 ani si capacitatea legala de a initia actiuni juridice
-
garantarea veridicitatii datelor furnizate despre dvs. sau membrii familiei dvs.
-
neutilizarea Site-ului in scopuri speculative, a generarii de rezervari false sau
frauduloase.
-
interzicerea transmiterii materialelor politice, rasiste , pornografice sau a
altor materiale care contravin legii
-
obligativitatea de a nu altera, copia, transmite, vinde, afisa, distribui,
licentia sau reproduce continutul Site-ului cu exceptia utilizarii in scop
personal si necomercial a unei singure copii a informatiei continuta in Site.
Utilizatorul www.testravel.ro nu are dreptul sa foloseasca (in forma
existenta sau modificata) in scop comercial continutul site-ului.
Utilizatorul
www.testravel.ro nu are dreptul sa inlature notificarea despre drepturile
de autor si/sau marca inregistrata de pe copiile continutului.
Copiile vor fi facute doar conform termenilor de utilizare.
Utilizatorul www.testravel.ro nu are dreptul de a crea baze de date prin
descarcarea pagina cu pagina a continutului site-ului.
Conditiile generale de rezervare si achizitionare servicii pe www.testravel.ro
O
rezervare efectuata pe Site va fi considerata drept intentia dvs. de a
achizitiona un anumit produs sau serviciu turistic .
Daca
cererea dvs. va fi acceptata, veti primi un e-mail de confirmare de la Tes
Travel si va intra in vigoare Contractul cu Turistul.
Serviciile
turistice publicate sunt in functie de disponibilitatea la un moment dat al
Furnizorilor. Termenii si conditiile Furnizorului (incluzand regulile de
transport al pasagerilor impus de liniile aeriene) se vor aplica aditional
Termenilor si Conditiilor acestui Site.
Termenii
Furnizorilor pot include prevederi referitoare la diferite proceduri de plata,
obligatii, anulari, modificari ale rezervarilor si restituiri de bani (daca este
cazul) ori restrictii de alta natura. Unele companii aeriene pot impune taxe
suplimentare.
Tes Travel
nu este responsabila pentru costurile care pot sa apara in momentul
transferurilor de la un aeroport / terminal la altul iar unele hoteluri pot
colecta diferite taxe locale.
Modificari /Anulari
Modificarea sau Anularea serviciului rezervat sau achizitionat se va face in
functie de Termenii si Conditiile fiecarui Furnizor. In cazul in care doriti
anularea sau modificarea unui serviciu rezervat sau achizitionat, este
responsabilitatea dvs de a informa in scris sau telefonic Tes Travel despre
intentiile dvs.
Este
posibil ca in anumite cazuri sa nu puteti anula / modifica anumite servicii
turistice si va trebui sa respectati anumite cerinte pentru aceste actiuni.
Tes Travel
sau Furnizorul accepta toate formele de cereri scrise. Tes Travel sau Furnizorul
nu pot anula / modifica serviciul turistic inainte de a primi cererea dvs ferma.
Puteti anula rezervarea dvs prin intermediul Site-ului in concordanta cu
termenii si conditiile Furnizorului.
In
eventualitatea modificarii unei rezervari (incluzand, dar fara a se limita,
anulari, restituiri de sume, schimbari de nume), Tes Travel isi rezerva dreptul
de a aplica anumite taxe pentru a acoperi costurile administrative care pot
rezulta din aceasta actiune. Aceste taxe difera fata de taxele impuse direct de
catre Furnizor.
Plata
Nu se
accepta alte modalitati de plata in afara celor prezentate pe Site si nu ne
asumam nici o responsabilitate pentru sumele de bani trimise prin curierat.
In functie de termenii si de conditiile impuse de hoteluri, la momentul rezervarii vi se
poate cere plata integrala sau partiala a serviciului rezervat, iar plata va fi
efectuata in contul Tes Travel.
Tes
Travel sau Furnizorul nu-si asuma nici o obligatie de a emite biletele, voucher-ul
sau alte documente de calatorie in cazul neplatii integrale a serviciilor
comandate. In orice situatie, sunteti responsabil pentru plata sumelor aferente
serviciilor turistice comandate.
Tes
Travel sau Furnizorul isi rezerva dreptul de a incasa suplimentar orice taxe (sau
comisioane) care pot sa apara in momentul rezervarilor. In acest caz veti fi
informat despre comisioanele aplicabile. Tes Travel isi rezerva dreptul de a
transfera costurile generate de penalizarile de charge back.
Plata cu cardul
Sistemul
de plata on-line presupune efectuarea platilor prin intermediul cardurilor intr-un
mediu securizat. Platile on-line efectuate pe site-ul nostru beneficiaza de
protocolul de securitate 3D Secure (Verified by Visa şi MasterCard Secure Cod).
3D Secure inseamna o noua abordare globala a autentificarii cumparatorilor si
vanzatorilor in tranzactii sigure pe Internet. Aceasta masura de siguranta
presupune redirectionarea utilizatorului in momentul efectuarii platii pe o
pagina securizata unde inregistrarea fiecarui detinator de card se face prin
atribuirea unui cod de autorizare pentru fiecare tranzactie online. Cardurile
acceptate la plata sunt cele emise sub siglele VISA (Classic si Electron) si
MASTERCARD (inclusiv Maestro, daca au cod CVV/CV2).
Pentru finalizarea tranzactiei in conditii optime va trebui sa furnizati:
Numele posesorului de card
Codul cardului (cele 4 grupe de cifre mentionate pe fata cardului, fara spatii)
Data expirarii cardului
Codul CVV (ultimele trei cifre de pe spatele cardului inscriptionate pe banda cu
semnatura)
Tranzactiile se vor efectua in lei, indiferent de cardul dumneavoastra, in
conditiile agreate cu Banca emitenta a cardului dumneavoastra. Site-ul nostru nu
solicita si nu stocheaza nici un fel de detalii referitoare la cardul
dumneavoastra.
Confidentialitatea datelor :
Prin
acordul Dvs. exprimat prin accesarea si utilizarea www.testravel.ro
datele cu caracter personal si orice alte informatii furnizate de Dvs. pot fi
prelucrate si utilizate de S.C. Pagini Europene S.R.L. in orice activitati si
scopuri legate de marketing si in scopul realizarii de baze de date si
utilizarea acestora oricare ar fi ele.
Drepturi de proprietate intelectuala :
Materialele prezentate in cadrul website-ului www.testravel.ro si
eventualele informatii transmise prin intermediul postei electronice sunt
proprietatea S.C. Pagini Europene S.R.L sau a partenerilor sai, dupa caz, si
sunt protejate prin drepturi de autor, drepturi de marca si alte drepturi de
proprietate intelectuala.
Prelucrarea datelor cu caracter personal :
Conform
Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea
datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si
completata si ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter
personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, in
privinta acestui site, datele personale pe care ni le furnizati despre
dumneavoastra ori o alta persoana sunt administrate, in conditii de siguranta si
numai pentru scopurile specificate, de catre S.C. Pagini Europene S.R.L,
operator de date cu caracter personal inregistrat sub nr. 19385. Scopul
colectarii datelor este: furnizarea de bunuri si servicii.
Sunteti
obligat(a) sa furnizati unele dintre aceste date si puteti in mod optional sa
furnizati alte informatii suplimentare, toate aceste informatii fiind necesare
pentru furnizarea de bunuri si servicii. Refuzul furnizarii informatiilor
obligatorii de catre dvs. determina imposibilitatea accesarii serviciilor unde
v-au fost solicitate informatiile obligatorii respective.
Informatiile inregistrate sunt destinate utilizarii de catre operator si sunt
comunicate numai urmatorilor destinatari: angajatii si anumiti colaboratori ai
S.C. Pagini Europene S.R.L care se ocupa de furnizarea si de intretinerea
infrastructurii legate de serviciile pe internet oferite pe acest site, precum
si anumite categorii de utilizatori ai serviciilor pe internet, functie de
conditiile de utilizare ale fiecarui serviciu.
Conform
Legii nr. 677/2001, beneficiati de dreptul de acces, de interventie asupra
datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale si dreptul de a va
adresa justitiei. Totodata, aveti dreptul sa va opuneti prelucrarii datelor
personale care va privesc si sa solicitati stergerea datelor. Pentru exercitarea
acestor drepturi, va puteti adresa cu o cerere scrisa, datata si semnata, la
S.C. Pagini Europene S.R.L, Brasov, Str Republicii nr 50 ap 5. Daca unele din
datele despre dumneavoastra sunt incorecte, va rugam sa ne informati cat mai
curand posibil.
Clauze de neraspundere :
Site-ul
www.testravel.ro este un site cu continut informativ. Tes Travel nu isi
asuma nici o responsabilitate cu privire la corectitudinea si exactitatea acelor
informatii.
Tes Travel
nu garanteaza in nici un fel, explicit sau implicit, realitatea, actualitatea si
integralitatea datelor si informatiilor prezentate pe site. Eventualele
neconcordante sau erori care pot aparea la un moment dat intre continutul site-ului
si informatiile reale nu implica nici o raspundere, de orice natura, pentru Tes
Travel.
Datele si
informatiile accesibile publicului pe acest site nu constituie recomandari,
garantii, consultanta sau angajament din partea Tes Travel.
Tes Travel
nu va putea fi tinuta raspunzatoare fata de nici o persoana/entitate pentru nici
un fel de daune care ar rezulta, direct sau indirect, din utilizarea site-ului
www.testravel.ro sau ca urmare a oricarei erori sau omisiuni.
Tes Travel
actioneaza si ca agent pentru terti furnizori cum sunt: liniile aeriene,
hoteluri, companii de inchiriat masini precum si alti Furnizori de Servicii
Turistice - denumiti in continuare Furnizori.
Tes Travel
nu-si asuma nici o responsabilitate pentru produsele si serviciile turistice
oferite de Furnizori si nu garanteaza in nici un fel (fie explicit sau implicit)
acuratetea sau calitatea produselor si a serviciilor reflectate pe acest Site.
Aceste
reguli sunt in conformitate cu legislatia romana in vigoare. Incalcarea
prevederilor acestui document constituie o violare a drepturilor Tes Travel si
poate atrage raspunderea civila, contraventionala sau, dupa caz, penala a
persoanei in culpa. Conflictele aparute in legatura cu termenii de utilizare ale
site-ului vor fi supuse spre solutionare instantelor judecatoresti.
Acest site
poate contine linkuri catre diverse site-uri. Atunci cand accesati aceste
site-uri, va aflati implicit in afara site-ului www.testravel.ro si aveti
obligatia de a respecta termenii si conditiile de utilizare ale noilor site-uri
accesate
CONTRACTUL CU TURISTUL
de comercializare a pachetelor de servicii turistice
Nr._ din_____
Partile contractante
Societatea Comercială S.C. PAGINI EUROPENE S.R.L cu sediul în Brasov
str.Republicii nr.50, ap 5 , CUI 14612719 , titulară a Licenţei de turism nr.
5481/12.11.2013 pentru Agenţia de turism TES TRAVEL, cu sediul în BRASOV
str.Republicii nr. 50, reprezentată prin ADINA IORDACHE, în calitate de DIRECTOR
denumită în continuare Agenţia,
Şi Turistul/Reprezentantul turistului
Domnul / Doamna ________________ domiciliat/a in___________ , telefon______________ posesor/posesoare al buletinului/cărţii
de identitate seria__ nr.__, au convenit la incheierea prezentului contract.
I. Dispoziţii generale
1. Agenţia comercializează pachete de servicii turistice în următoarele variante:
a) servicii turistice la cerere, care se referă la programele organizate în mod
special, ca urmare a solicitărilor turiştilor, denumite în continuare servicii
la cerere;
b) servicii turistice preorganizate de agenţia de turism şi puse la dispoziţie
clientului prin materiale de prezentare de tipul: cataloage, broşuri, pliante şi
alte oferte letrice, denumite în continuare servicii din oferta standard;
c) servicii turistice interne, comercializate pe bază de vouchere de servicii
turistice interne sau bilete de odihnă şi/sau de tratament, denumite în
continuare bilete de odihnă şi/sau de tratament. Aceste servicii reprezintă un
caz particular al serviciilor turistice din oferta standard.
Prezentul contract deţine prevederi comune celor trei variante de servicii
turistice, precum şi prevederi specifice fiecăreia dintre ele.
2. Bonul de comandă, confirmarea de servicii, biletul de odihnă şi/sau de
tratament, precum şi oferta standard a agenţiei de turism expusă în materialele
de prezentare fac parte integrantă din prezentul contract.
II. Obiectul contractului îl constituie vanzarea de catre Agenţie a pachetului
de servicii înscris în voucher, bilet de odihnă – tratament, bilet de excursie,
anexat la prezentul contract şi eliberarea documentelor de plată.
Caracteristicile serviciilor turistice la care se obligă Agenţia se află
descrise în materialele de prezentare (cataloage, broşuri, pliante, oferte
letrice), în cazul ofertei standard şi a biletelor de odihnă şi/sau de tratament,
sau în confirmarea de servicii, în cazul serviciilor la cerere.
Orice alte servicii turistice neînscrise în materialele de prezentare sau în
confirmarea de servicii nu fac obiectul prezentului contract şi nu atrag
răspunderea Agenţiei.
Servicii contractate:
Statusul rezervarii / comenzii in momentul incheierii contractului (confirmata,
neconfirmata - in curs de confirmare)
In cazul neconfirmarii serviciilor (cazare, transport, etc), agentia va oferi
turistului o varianta alternativa, sau va returna integral avansul.
III. Conditii speciale- early booking, rezervari timpurii, last minute
1. In cazul renuntarii la pachetele de servicii turistice care includ bilete de
avion (daca renuntarea se face dupa ce biletele de avion au
fost emise, indiferent de numarul de zile ramase pana la momentul plecarii),
restituirea contravalorii biletelor de avion si a taxelor de aeroport se face in
functie de conditiile de renuntare / penalizare ale companiei aeriene.
2. În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii
turistice la care a beneficiat de reducerea de Early Booking (rezervare din
timp) sau last minute, atunci se aplica conditii speciale de renuntare, si anume
penalizare 100% in caz de anulare, indiferent de momentul anularii rezervarii.
Pentru anumite oferte termenele de plata si de renuntare/penalizare pot fi
diferite – caz in care acestea vor fi mentionate pe oferte. Prin semnarea
contractului, turistul recunoaste ca a fost informat si accepta termenele de
renuntare/penalizare speciale aferente pachetului de servicii turistice
achizitionat.
3. Neconfirmarea cerintelor speciale (fara plata suplimentara) si cu titlu
informativ nu poate fi considerat motiv pentru anularea rezervarilor din partea
Turistului.
4. Nu se accepta modificari la rezervarile cu early booking (modificari de nume,
structura camera, perioada, pachet).
IV. Pretul
Preţul contractului este de EURO/RON pentru adultI (în cazul plăţilor în RON, se
calculeaza cursul BNR din ziua plăţii + 2%) şi cuprinde costul serviciilor
turistice efective, comisionul Agenţiei şi T.V.A.
Achitat avans , diferenta se achita pana in
V. Modalităţi de plată
Modalităţile de plată a preţului contractului sunt:
1.Avansul se achită la înscriere şi reprezintă minim 30% din preţul contractului.
2.Plata finală a pachetului de servicii se face cu minim 21 zile înainte de data
începerii programului/pachetului de servicii turistice.
3.Agenţia poate aplica sistemul de vânzare în rate, în baza acordului cu
turistul, cu condiţia ca turistul să respecte termenele de plată a avansului şi
a plăţii finale.
VI. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei
1. a) In cazul în care Agentia este nevoită să modifice una din prevederile
esenţiale ale contractului, are obligaţia să informeze turistul cu cel putin 15
zile calendaristice inaintea plecarii.
b) Aparitia cu mai putin de 15 zile inainte de plecare a unor situatii
neprevazute de Agentie si nedeterminate de aceasta, cum ar fi: schimbarea
hotelului fara a avea insa o categorie inferioara, schimbarea companiei aeriene
sau a orarului de zbor, neindeplinirea grupului minim in cazul grupurilor,
neobtinerea vizelor pentru toti participantii la excursie, modificarea taxelor
de aeroport, aparitia unor situatii de forta majora, determina obligatia
Agentiei de a informa turistul imediat ce ia la cunostinta de modificarea
intervenita. Astfel de situatii nu sunt considerate a modifica prevederile
esentiale ale contractului si nu constituie motiv de retragere.
2. Poate sa modifice pretul contractului in sensul majorarii sau micsorarii,
dupa caz, numai daca modificarea are loc ca urmare a variatiilor costurilor de
transport, a redeventelor si a taxelor aferente serviciilor de aterizare,
debarcare/imbarcare in porturi si aeroporturi si ale taxelor de turist ori a
cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice
contractat;
3. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din
serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau agenţia de
turism organizatoare constată că nu le va putea realiza, Agenţia este obligată:
a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării
călătoriei turistice, fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice
oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
b) să restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile
turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau
acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare
transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de
acesta şi, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.
4. Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin
contract, cu excepţia următoarelor cazuri:
a)când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin
contract se datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră, sau
unor imprejurari pe care nici agentia de turism, nici prestatorii de servicii nu
le puteau prevede sau evita (modificari de orar sau itinerar, intarzieri in
traficul mijloacelor de transport etc).
În situaţia în care neexecutarea obligaţiilor contractuale se datorează agenţiei
de turism organizatoare, Agenţia are dreptul să cheme în garanţie agenţia de
turism organizatoare pentru plata despăgubirilor datorate turistului.
5. Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului următoarele informaţii,
în termen de 24 de ore de la data primirii lor de la turoperator:
a) orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce
urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport
incluse în contract;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax ale reprezentanţei
locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, un număr
de apel de urgenţă care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a
detailistului;
c) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să
permită parintilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu
responsabilul de la locul cazării copilului;
d) excursiile optionale se efectueaza la fata locului cu agentii locale. Sumele
incasate pentru aceste excursii nu se fac in numele si pentru Agentie. Preturile
la excursiile optionale pot fi mai mari decat cele cumparate de la receptia
hotelurilor aceasta datorandu-se faptului ca persoanele participante vor avea la
dispozitie un mijloc de transport care ii va duce si ii va aduce la hotelul
respectiv, ghidul excursiei si dupa caz ghid local.
e) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să
permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la
locul cazării copilului;
f) posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să
acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistenţă, care
să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare ori de boală.
VII. Drepturile şi obligaţiile turistului
1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică (cu
exceptia rezervarilor Early Booking, Last Minute), acesta poate să cesioneze
contractul unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile
pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa in scris
Agenţia cu cel putin 5 zile inaintea datei de plecare. In acest caz Agentia
reziliaza contractul cu turistul care cesioneaza contractul si incheie un alt
contract cu noul turist. Pentru calatoriile individuale, in cazul in care
mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat numai daca
exista posibilitatea transferarii locului de zbor. Turistul care cedează
pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod solidar
la plata preţului călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare apărute cu
ocazia acestei cedări.
Pentru modificarea de nume intr-o rezervare se percepe o taxa de 25 Eur/persoana.
2. In cazul sejururilor de odihna si / sau de tratament, turistul are obligatia
sa respecte programul de acordare a serviciilor in Romania, respectiv : in
statiunile de pe litoral, cazarea se face la ora 18.00 a zilei de intrare si se
termina la ora 12.00 a zilei inscrise pe voucher ori pe biletul de odihna si /
sau de tratament ; in statiunile din tara, altele decat cele de pe litoral,
cazarea se face incepand cu ora 12.00 a zilei de intrare si se termina cel
tarziu la ora 12.00 a zilei urmatoare celei inscrise pe bilet.
3. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%,
turistul poate rezilia contractul, având dreptul la rambursarea de către Agenţie
a sumelor plătite.
3.1. Turistul este obligat să comunice Agenţiei, în termen de 5 zile
calendaristice de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. III pct. 1,
hotărârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea contractului fără plata penalităţilor; sau
b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.
3.2. În cazul în care turistul reziliază contractul sau Agenţia anulează
călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate
echivalentă sau superioară, propus de Agenţie;
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de
Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
3.3. În toate cazurile menţionate turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o
despăgubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului inţial, cu excepţia
cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane care sa
asigure coeficientul de umplere a mijlocului de transport peste limita
cheltuielilor, iar Agenţia a informat in scris turistul cu cel putin 7 zile
calendaristice premergătoare datei plecării;
b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile,
independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut
fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse
suprarezervările, caz in care responsabilitatea revine companiei aeriene);
c) anularea s-a făcut din vina turistului.
4. Turistul are dreptul să rezilieze în orice moment, în tot sau în parte,
contractul, iar în cazul în care rezilierea îi este imputabilă, este obligat să
despăgubească Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, cu excepţia cazurilor
de forţă majoră definite conform legii.
5. Dacă turistul, solicită schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a
oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea contractului, cu
aplicarea penalităţilor legale la momentul respectiv, şi încheierea unui nou
contract.
6. Dacă după confirmarea serviciilor se solicită modificarea/completarea numelui/prenumelui
turistului sau schimbarea structurii camerelor, se percepe o taxă de 40 euro/modificare
si se poate efectua in limita locurilor disponibile in momentul solicitarii.
7. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se
realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România
şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta,
turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
8.Turistul are obligaţia de a respecta programul de acordare a serviciilor
turistice, respectiv: cazarea se face începând cu ora 14,00 a zilei de sosire şi
se termină la ora 12,00 a ultimei zilei înscrise pe voucher / biletul de odihnă
şi/sau de tratament. Sosirea la cazare mai devreme de ora 14.00 sau plecarea mai
târziu de ora 12.00 nu îndreptăţeşte utilizarea camerelor timp mai îndelungat.
9. Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de
staţiune, taxa de salubrizare, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde
despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie.
10.Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale
de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat (voucher, bilet de
odihnă şi/sau de tratament) în vederea acordării serviciilor turistice.
11. In cazul rezervarilor Rent-a-car, titularul rezervarii are obligatia sa
detina un card de credit internatinal pentru plata unei garantii solicitate de
companie in momentul ridicarii autoturismului. In cazul in care compania de
Rent-a-car refuza predarea autoturismului catre clint din motive legate de
cardul de credit sau permis de conducere, Agentia nu poate fi facuta
raspunzatoare.
12. Turistul se obliga sa respecte toate regulile impuse de compania aeriana pe
durata zborului. In cazul in care compania aeriana sau turoperatorul nu
stabileste alte limite, greutatea maxima a bagajelor este de minim 20 kg + 5 kg
bagaj de mana la companiile de linie. Pentru companiile Low Cost greutatea
bagajelor este contra cost si va fi in functie de compania aeriana si
preferintele turistului.
13. Turistul este obligat sa se asigure ca documentele de calatorie, cartea de
identitate sau pasaportul, nu prezinta urme de deterioare a elementelor de
siguranta.
Cetatenii romani pot calatori in statele membre ale Uniunii Europene, Spatiului
Schengen si Spatiului Economic European cu cartea de identitate sau pasaportul
in curs de valabilitate. Pentru a verifica lista statelor care permit intrarea
pe baza cartii de identitate, lista statelor membre U.E., Schengen si Spatiul
Economic Eurpoean, va rugam sa consultati site-ul Politiei de Frontiera
www.politiadefrontiera.ro sau al Ministerului de Externe www.mae.ro/travel-conditions.
Accesul cu cartea de identitate mai este permis in urmatoarele state: Macedonia
(90 zile), Muntenegru(30 zile), Serbia (90
zile), Norvegia (daca cartea de identitate romaneasca valabila este emisa dupa
anul 2009, in care este specificata cetatenia romana. Cartile de identitate
romanesti emise inainte de anul 2009 nu sunt recunoscute ca documente de
calatorie in Norvegia)
Pentru toate celelalte state din afara Uniunii Europene si pentru acele state
pentru care cetatenii romani nu au nevoie de viza de intrare, accesul se face pe
baza pasaportului valabil cel putin 6 luni de la data terminarii calatoriei.
Pentru a consulta lista statelor pentru care nu este necesara viza de intrare
accesati site-ul Politiei de Frontiera www.politiadefrontiera.ro sau al
Ministerului de Externe www.mae.ro/travel-conditions.
Pentru tarile in care cetatenii romani au nevoie de viza de intrare, este
necesar pasaportul valabil cel putin 6 luni de la data terminarii calatoriei.
Anumite state nu permit accesul ca pasaport temporar sau nu aplica vize pe
pasaport temporare, de aceea va rugam sa consultati serviciul consular al tarii
in care intentionati sa faceti deplasarea sau solicitati acest lucru agentului
dvs. de turism.
In cazul persoanelor casatorite recent, nu se accepta Cartea de Identitate
anulata (perforata) de autoritati in vederea emiterii unei noi carti de
identitate.
Copiii care nu au carte de identitate, vor trebui inscrisi pe pasaportul unuia
dintre parinti. In acest caz, parintii care au copiii trecuti in pasaportul lor,
vor calatori obligatoriu cu Pasaportul.
Agentia nu are nici o raspundere in situatia in care autoritatile de frontiera
nu permit accesul turistului pe teritoriul statului respectiv. De asemenea, nu
are nici o responsabilitate daca turistului nu i se permite parasirea
teritoriului unei tari de catre autoritatile de frontiera din statul respectiv.
In aceste cazuri, turistului nu i se mai restituie contravalorea excursiei.
Pentru minorii care calatoresc insotiti de un singur parinte, este necesar
acordul celuilalt parinte exprimat printr-o declaratie autentificata la notariat.
Daca celalalt parinte a decedat, este necesara o copie dupa actul de deces.
Pentru minorii care au un singur parinte declarat in certificatul de nastere,
este necesara o copie a acestui certificat.
Pentru minorii care calatoresc insotiti de un singur parinte si acesta este
divortat, este necesara hotararea judecatoreasca definitiva prin care i-a(u)
fost incredintat(ti) minorul(ii) si copie dupa actul de divort. Daca hotararea
judecatoreasca nu este definitiva, este necesar acordul celuilalt parinte
exprimat printr-o declaratie autentificata la notariat.
Pentru minorii care calatoresc fara parinti si au fost incredintati unei terte
persoane, este necesar acordul ambilor parinti exprimat printr-o declaratie
autentificata la notariat precum si cazier juridic pentru persoana care ii
insoteste.
Daca nu va incadrati in niciuna dintre prevederile de mai sus, va rugam sa
consultati site-ul politiei de frontiera: www.politiadefrontiera.ro si sa va
asigurati ca intruniti conditiile prevazute de articolul 2 alin. 2 din Legea nr.
248/2005 cu modificarile ulterioare, apeland politia de frontiera la
nr. de telefon 021.9590.Daca pentru efectuarea calatoriei este necesara
indeplinirea de catre turist a unor formalitati suplimentare (de ex. calatorie
impreuna cu minori, situatia in care numele turistului este schimbat ca urmare a
casatorieidesfacerii, etc) acesta va indeplini toate cerintele legale. Turistul
este obligat sa se informeze si sa respecte regulile de parasire a teritoriului
tarii, impuse de Politia de Frontiera ( www.politiadefrontiera.ro).
14. In cazul in care o singura persoana angajaza servicii pentru un numar mai
mare de turisti, conditiile contractului se extind in mod automat asupra
intregului grup pentru care s-au achitat serviciile.
Prin semnarea contractului sau prin rezervarea pachetului turistic, turistul
declara faptul, ca a luat la cunostinta si accepta toate conditiile de calatorie
prevazute in oferta.
VIII. Renunţări, penalizări, despăgubiri
În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice
care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după
cum urmează:
a) 50 % din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face de la data
confirmarii pachetului pana la 31 de zile inainte de plecare.
b) 80 % din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul
16-29 de zile inainte de data plecarii;
c) 100 % din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face într-un
interval mai mic de 15 zile înainte de plecare sau pentru
- In cazul neprezentarii la hotelul de sejur in prima zi de sejur sau plecarea
din hotel inainte de finalizarea serviciilor cumparate, penalizarea este de
100%.
- daca turistul nu este lasat sa treaca la una din frontiere din motive care
sunt legate exclusiv de persoana sa sau din motive care nu pot fi imputate
Agentiei
- daca turistul nu respecta conditiile de vanzare ale Agentiei, daca prezinta
acte incomplete sau false, nu are pasaport sau nu achita excursia in termenele
stabilite.
- 100% din pretul pachetului de servicii daca rezervarea este in regim Early
Booking (rezervari din timp). Aceeasi penalizare se aplica si in cazul oricarei
modificari (nume, data, hotel, etc) in regim Early Booking.
Aceste penalizari se aplica in toate cazurile, cu exceptia celor in care
progamul valorificat / confirmat are propriile reguli de achitare, anulare,
penalizare (ex. programe de Paste, Craciun, Revelion, rezervari individuale,
croaziere, destinatii exotice). In acest caz se aplica regulile special ale
fiecarui program in parte, astfel:
-pentru cursele charter - conditii speciale fiecarei destinatii, speciale
fiecarei destinatii , specificate in Programul Turistic si brosura (daca este
cazul);
-pentru excursii - conditii speciale fiecarei destinatii, speciale fiecarei
destinatii , specificate in Programul Turistic;
-pentru rezervarile efectuate la agentiile organizatoare straine (germane,
austriece, olandeze, etc) si croziere - conditiile specifice fiecarui sistem de
rezervari on-line (Der Tour, Amadeus-conditiile IATA, Schmetterling, etc).
-pentru actiuni speciale (campionate sportive, evenimente culturale, etc) -
conditii specifice mentionate in Programul Turistic furnizat si brosura (daca
este cazul);
2. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii
sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare
contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
3. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru
efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele
achitate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare
proprii acesteia.
4. Penalizările echivalente cu preţul contractului se aplică şi în cazul în care
turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, dacă nu poate
pleca în călătorie pentru că nu are actele în regulă sau dacă este întors de la
graniţă de către poliţia de frontieră.
5. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de
servicii turistice, cu număr de înregistrare la Agenţia la care a achitat
serviciile. În caz contrar cererea de renunţare nu este luată în considerare.
6. Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a
obligaţiilor din contract.
Pentru reducerea de early booking nu mai sunt valabile conditiile de retragere
cu anumite procente de penalitati in functie de data de retragere ca la
inscrierea standard.Indiferent de motivul retragerii,sumele achitate se retin ca
penalitati in totalitate.
IX.Reclamaţii
1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite,
acesta are obligaţia de a întocmi la fata locului o sesizare în scris, clar şi
explicit cu privire la deficienţele constatate la faţa locului, legate de
realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite
prompt atât Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii (conducerii hotelului,
restaurantului). Pentru a fi luată în considerare, reclamaţia trebuie să fie
semnată de reprezentantul prestatorului de servicii (hotel, restaurant etc),
care va constata realitatea şi veridicitatea reclamaţiei
2. Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii vor acţiona imediat pentru
soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este
soluţionată parţial, turistul va depune la sediul Agenţiei o reclamaţie în scris,
în termen de maximum 3 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenţia
urmând ca în termen de 30 zile calendaristice să comunice turistului
despăgubirile care i se cuvin.
In cazul in care turistul nu respecta termenul si conditiile prevazute pentru
depunerea reclamatiei scrise, Agentia este exonerata de orice obligatie fata de
turist.
X.Asigurari –
Pentru serviciile turistice vandute in calitate de Agentie revanzatoare in contul unui Tour –Operator, in cazul insolvabilitatii sau falimentului Tour-Operatorului si in conditiile in care Agentia revanzatoare face dovada achitarii contravalorii serviciilor catre Tour-Operator , Agentia revanzatoare este exonerata de orice obligatie fata de turisti referitoare la banii incasati.
In aceasta situatie, responsabilitatea apartine in totalitate Tour-Operatorului, iar Agentia va face toate de demersurile necesare pentru recuperarea sumelor platite la Tour Operator dupa declararea falimentului acestuia.
Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere si / sau a
sumelor achitate de turist in cazul insolvabilitatii sau
falimentului agentiei de turism la Societatea de asigurare OMNIASIG VIENNA
INSURANCE GROUP din localitatea BRASOV, Str. M. Kogalniceanu nr 15 ,tel
40268415280. Polita de asigurare seria I nr. 50481/27.10.2017.
Facultativ, turistul are posibilitatea incheierii unui contract de asigurare,
care sa acopere taxele de transfer sau a unui contract de asistenta, care sa
acopere taxele de repatriere in caz de accidente, de boala sau deces ori a unui
contract de asigurare pentru bagaje.
In cazul în care asiguratul nu efectuează repatrierea turistului, turistul are
obligaţia de a anunţa imediat asigurătorul prin telefon, fax sau e-mail. În
această situaţie asigurătorul nu are obligaţia de a achita imediat
contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a o rambursa după întoarcerea
turistului în România, în condiţiile prezentei poliţe de asigurare. In cazul în
care turistul solicită de la asigurat rambursarea sumelor achitate şi/sau a
cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative
către asigurat prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Turistul are
obligaţia să păstreze fotocopii de pe respectivele documente justificative.
Turistul poate solicita asiguratului rambursarea sumelor achitate şi/sau a
cheltuielilor de repatriere, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice
de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data
repatrierii. Turistul are obligaţia de a notifica asiguratorului, prin scrisoare
recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată
asiguratului privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de
repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de
primire prevăzute mai sus. In cazul in care, in termen de 15 (cincisprezece)
zile calendaristice de la data confirmarii de primire a documentelor
justificative de catre asigurat, turistul nu a primit sumele solicitate de la
asigurat, are loc evenimentul asigurat.
In termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului
asigurat turistul are obligatia de a transmite asiguratorului, prin scrisoare
recomandata cu confirmare de primire, cererea de despagubire insotita de
documentele justificative: a) contractul de comercializare a pachetului de
servicii turistice; b) confirmarile de primire precizate mai sus; c) fotocopiile
de pe documentele de plata a avansului, in cazul cererilor de rambursare a
sumelor achitate de turist; d) fotocopiile de pe documentele de transport si
cazare, in cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
Despagubirea nu poate depasi suma achitata de turist in contractul de
comercializare a pachetului de servicii turistice, precum si sumele necesare
repatrierii acestuia.
Din despagubire se scade fransiza mentionata pe polita, daca este cazul.
Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de
la data primirii de către asigurător a documentelor justificative de la turist.
In cazul în care după plata despăgubirii asiguratul plăteşte debitul către
turist, turistul are obligaţia de a restitui asigurătorului despăgubirea primită,
în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data primirii de la asigurat a
sumelor reprezentând debitul.
Agentia recomanda si incheierea unei polite storno pentru a acoperi eventualele
penalitati de anulare din motive de forta majora, precum si a unor polite
facultative pentru asistenţă în caz de boală, accidente şi altele asemenea,
contract de asigurare pentru bagaje, etc
XI. Documentele contractului, se constituie ca anexa la acesta si sunt
urmatoarele :
a) voucherul, biletul de odihna-tratament, biletul de excursie, dupa caz ;
b) programul turistic, in cazul actiunilor turistice.
XII. Dispoziţii finale
1 Prezentul contract se consideră încheiat în momentul semnării lui de către
Agenţie , de către Turist şi a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru
fiecare parte.
2.Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face in conformitate cu
prevederile prezentului contract si cu respectarea prevederilor Ordonantei
Guvernului 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de
servicii turistice aprobata cu modificari si completari prin Legea 631/2001 cu
modificarile ulterioare.
3. Contractul poate fi prezentat şi sub forma unui catalog, pliant sau alt
înscris, dacă turistul este informat despre aceasta şi daca documentul conţine
informaţiile prevăzute de art 10 alin. (2) Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999
privind comercializarea pachetelor de servicii turistice, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 631/2001, cu modificarile ulterioare.
4. "Conform dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu
privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a
acestor date, SC Pagini Europene SRL este operator de date cu caracter personal
inscris sub nr 19385 si prelucrează datele cu caracter personal furnizate de dvs.
prin acest document, avand ca scop colectarea datelor pentru emiterea biletelor
de avion , furnizarea de servicii turistice si a serviciilor de cazare. Prin
furnizarea datelor dumneavoastră personale, înţelegeţi şi sunteţi de acord cu
transferarea acestora către companiile afiliate sau colaboratoare, partenerii
nostri contractuali din tara si/sau strainatate. Administrăm datele
dumneavoastră personale pe durata necesară pentru furnizarea serviciilor de mai
sus sau pentru o durata de 5 ani de la data incheierii contractului. Dacă, pe
viitor, compania va fi achiziţionată de o terţă parte, este posibil ca datele să
fie transmise pentru continuarea fără probleme a activităţii de afaceri.
Furnizăm datele dumneavoastră autorităţilor competente şi forurilor de judecată
la cerere şi în cazul in care acest lucru este solicitat de legislatia relevanta."